2017. július 31., hétfő

Idézetek #1 - A szépfiú

Sziasztok!
Úgy döntöttem, indításképp először nem saját írást hozok, hanem néhány gyöngyszemet egy általam olvasott könyvből. Szokásom, hogy minden regényben bejelölgetem a jobb sorokat, és egy füzetbe gyűjtöm, úgyhogy bőven volt miből válogatnom, és valószínű, hogy később is lesznek még ehhez hasonló bejegyzések. Első alkalommal Guy de Maupassant A szépfiú című regényéből olvashattok néhány részletet.
„Az élet egy hegyoldal. Amíg fölfelé halad az ember, a csúcsra néz, és boldognak érzi magát: de mihelyt fölér, tüstént észreveszi a lejtőt s a végcélt, amely nem más, mint a halál."
„Pedig mindenki magában hordja a végtelenség vágyát, mindenki külön mindenség a mindenségben, és mindenki tökéletesen megsemmisül nemsokára, hogy új csíráknak trágyázza a talajt." 
„Erősnek áll a világ. Erősnek kell lenni. Fölötte kell állni mindenkinek."
„(…) izgatta, mert nehéz volt meghódítani, és mert a férfiak mindig vágyakoznak azután, ami új.”
„A szerelem szavai mindig egyformák, csak az adja meg az ízüket, hogy milyen ajakról hangzanak el.”
„Érzem magát, ott őrzöm a szememben, szívemben, testemben, éjjel – nappal. Mintha valami mérget itatott volna velem, ami rágja a bensőmet.”

3 megjegyzés:

  1. Szia! Nagyon szép gondolatok... :) A filmet még nem láttam, de lehet megnézem...

    VálaszTörlés
  2. A filmet én sem láttam, csak a könyvet olvastam még tavaly nyáron. Igazság szerint kicsit aggódom, hogy nem érne az eredeti mű nyomába :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát sajnos a filmeknél megvan rá az esély....

      Törlés